.

هر روزه ما به کامپیوتر به گونه ای نیاز داریم. از چک کردن ایمیل هایمان گرفته تا پرداخت قبوض از طریق اینترنت همه و همه ما نیاز به یک کامپیوتر داریم و تازه باید طریقه استفاده از آن را بدانیم. البته ما یاد گرفته ایم که همه چیز را تا آنجا یاد بگیریم که مشکل ما حل شود و صد البته باید مقدماتی از رایانه را بدانیم .

 

 

امروزه به دلیل حجم عظیم اطلاعات و داده ها ، بشر دیگر قادر به پردازش سنتی آن نبوده و باید از سیستم های کامپیوتری استفاده نماید. برای بکارگیری رایانه و بهره برداری موثر از آن، آموزش مناسب مورد نیاز است و باید دوره های آموزشی را پایه ریزی نمود که برای اغلب افراد جامعه قابل اجرا باشد.
• آیا خود را یک شهروند الکترونیک می دانید؟
به احتمال زیاد پاسخ بیش از 90 درصد شما به این سوال منفی است و شاید هم ندانید "شهروند الکترونیک" به چه کسی می‌گویند؟
"شهروند الکترونیک" کسی است که از حداقل دانش لازم درباره‌ی مفاهیم پایه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار است، توانایی برقراری ارتباط با اینترنت و ارسال و دریافت پیام های از طریق پست الکترونیک را دارد و همچنین اطلاعات، خدمات، کالاها و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست و جو می کند.

شهروند الکترونیک از عهده ی چه کارهایی برمی آید؟
 

  •     قبض آب، برق، تلفن، گاز، عوارض و... از را منزل پرداخت نماید.
  •     مایحتاج روزانه، کتاب و بسیاری از کالاهای دیگر را از طریق اینترنت تهیه نماید .
  •     بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما را از طریق اینترنت خریداری یا رزرو کند.
  •     برای شرکت در کنکور، اعلام نتایج کنکور و حتی انتخاب رشته و...
  •     تعویض پلاک، دریافت کارت سوخت و این قبیل خدمات شهری از طریق اینترنت
  •     رسیدگی و پرداخت به حساب های بانکی و همه تراکنش‌های بانکی و...
  •     انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه


اکنون رایانه برای تحقق بسیاری از اهداف و عملیات بطور مستقیم و غیرمستقیم در زندگی روزمره ما راه یافته است. این توانایی های گوناگون موجب می شود که جمعیت وسیع و متنوعی ازکاربرها با نیازهای گوناگون خود، به آسانی از رایانه بهره برداری کنند و نیازهای متنوع و متعدد خود را رفع نمایند.
موضوع اساسی در زمینه‌ی استفاده از رایانه آموزش (دست یابی سهل و سریع به دانش رایانه) و تحقق اولویت‌های حرفه ای و روزمره می باشد که برای زیستن در دنیای جدید ضروری و آموختن آن مهارت‌ها را حتمی می نماید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی